понедельник, 11 января 2021 г.

Про мене

  

 

 C:\Users\User\Desktop\DSC_1179.JPG

  Титова Людмила Григорівна

вчитель трудового навчання та технології 

КЗ "Гуляйпільська спеціалізована загальноосвітня школа

 І-ІІІ ступенів"

 

    Проблема, над якою я працюю - формування етнокультурної компетентності учнів на уроках обслуговуючої праці.

    У своїй роботі я намагаюся привернути увагу учнів до самих себе, до естетичних витоків пращурів, до України, до нашої благословенної землі, оберігаючи їх від лукавства, намулу в душі, спрямовуючи до чистого джерела любові до рідного краю! 

    Право на працю в нашому суспільстві - це не тільки право на заробіток, це перш за все право на творчість. На своїх уроках я намагаюся навчити дітей творчо мислити, прагну запалити вогонь творчості в кожній молодій людині, прилучити до першоджерел народного мистецтва. 

    У такому багатогранному процесі, як виховання творчої особистості, неабияке значення має формування окремих пізнавальних іетересів, котрі дають змогу розв'язувати одночасно і розвивальні, і дидактичні завдання, які проводяться у формі індивідуального тренінгу та ігрових моментів, що допомагає моделювати творчий процес, створює сприятливі умови для розвитку творчих здібностей учня, стимулює інтерес до самостійних досліджень.

    Метою моїх уроків є формування технічно і технологічно освіченої особистості, підготовленої до життя та активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства, життєво необхідних знань, умінь і навичок, забезпечення умов для професійного самовизначення учнів, виховання культури праці. Саме це найбільше повно відображає в собі проектно-технологічна діяльність, під час якої учні вчаться не лише виготовити певний виріб, а й творчо і критично мислити, працювати з інформаційними джерелами, складати різні види проектно-технологічної документації, використовувати набуті знання з основних дисциплін, здійснювати аналіз та оцінку технологічних обєктів, свідомо обирати ті чи інші технологічні процеси, трудові прийоми і технічні засоби, знайомитисьзі світом професій. Враховуючи нову програму з трудового навчання і потребу кожного школяра у створенні особистого проекту, учні, окрім опанування навчального матеріалу, вивчають послідовність виконання проекту, використовуючи необхідний теоретичний матеріал, готуються до захисту своєї розробки. Так були створені роботи: "Прикраса для сучасної панянки", "Вишита картина", "Пасха - великодній обрядовий хліб", готувалися презентації.

    Основні труднощі, які виникли у мене, як учителя трудового навчання, це зменшення навчального часу без суттєвого ущільнення матеріалу, коли доводиться їадіювати всі свої здібності для інтенсифікації навчання. Тут добре допомагає використання інтерактивних методів як для навчання, так і для виконання практичних робіт.

    Усі уроки трудового навчання та технології проходять творчо, у творчій атмосфері співпраці і нових ідей. І хоча зараз дехто вважає їх не основними, якими можна знехтувати, я пишаюся тим, що я вчитель саме цього предмета, бо саме в праці народжується істина душа людини, саме через творчість можна відчути найвище задоволення від мистецтва. Це одна з небагатьох навчальних дисциплін, в якій можна поєднати розумову й фізичну діяльність дитини, розвинути праву півкулю її мозку, дати змогу побачити й відчути крізь століття мистецькі надбання наших предків, шанувати працю людини.

    Залучаючи учнів до творчості, вишиваючи рушники, серветки, картини, я намагаюся створити сприятливий емоційний фон, тому що діти відчули єдність поколінь у родині, самі почали вишивати, співати народні пісні, відзначати дати народного календаря.

    Отримуючи на уроках обслуговуючої праці знання та вміння мої учні демонструють та стають призерами під час проведення різноманітних заходів і конкурсів як на рівні міста, так і області.

    Беру активну участь у роботі методичного об'єднання, розробила інструктивні картки та практичні рекомендації до уроків модуля "Технологія вишитих виробів". Мистецькі традиції не повинні використовуватися без реалій сьогодення. Я переконана - їх потрібно розвивати, доповнювати, збагачувати, тобто осучаснювати, звичайно, у національному вимірі.

    Сама я дуже люблю мистецтво та красу. Якби була змога, я б клонувала себе якнайменше тричі, щоб устигати займатися всім, що мені подобається.

    Захоплююся вишивкою (у моїй колекції є вишиті картини, ікони, рушники та сорочки), бісероплетінням, в'язанням. Я люблю життя в усіх його проявах.

Життя - це неповторна мить,

Життя - це неосяжність, вічність ціла.

Як іскорка, - воно спахне, згорить,

Нехай, лише б душа твоя не тліла.

Життя прожить - не поле перейти.

Воно біжить невпинно й невблаганно,

Та треба своє місце в нім знайти,

Щоб і нащадки ще про нас згадали

 

      

 

 

 

 

 

1 комментарий: